سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درباره همه چی غیر از خودم

نظر

اصفهان که به دلیل زیبایی و عظمت بی نظیرش به «نیمه جهان» نیز معروف است، شهری در مرکز ایران است که سالانه میلیون ها گردشگر را به خود جذب می کند. اصفهان با قدمتی بیش از 2500 سال به عنوان پایتخت ایران در دوره های مختلف تاریخ خود بوده و مرکز فرهنگ، هنر و علم بوده است.

 

این شهر در حاشیه رودخانه زاینده رود قرار دارد و خانه برخی از مهم ترین بناهای معماری ایرانی از جمله میدان نقش جهان در فهرست میراث جهانی یونسکو است. این میدان که در قرن هفدهم در زمان سلسله صفویه ساخته شد، دومین میدان بزرگ جهان است و توسط برخی از بناهای شاخص شهر مانند مسجد امام، کاخ عالی قاپو و مسجد شیخ لطف الله احاطه شده است. کاشی کاری‌های پیچیده، خط و مناره‌های این بناها، دیدن آن‌ها را برای هر بازدیدکننده‌ای از اصفهان ضروری می‌کند.

سفر به اصفهان سفری در زمان، تاریخ و معماری را با غذاهای لذیذ و مهمان نوازی گرم ارائه می دهد.

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی اصفهان، پل های زیبایی است که بر روی رودخانه زاینده رود قرار گرفته اند. پل سی و سه پل که با نام پل 33 طاق نیز شناخته می شود، نمونه ای باشکوه از معماری ایرانی است و به ویژه هنگام غروب خورشید که رنگ های آسمان و رودخانه در هم می آمیزند خیره کننده است. پل خواجو یکی دیگر از مکان های دیدنی محبوب است که با طاق های زیبا و آثار هنری پیچیده تزئین شده است.

 

بازار اصفهان که بیش از هزار سال از عمرش می گذرد، پیچ و خم خیابان های باریکی است که در ردیف مغازه ها، چایخانه ها و کارگاه ها قرار گرفته است. در اینجا، بازدیدکنندگان می‌توانند صنایع دستی سنتی را که از نسل‌ها به نسل‌ها منتقل شده، از جمله سفال‌گری، چوب‌کاری و فلزکاری را مشاهده کنند. این بازار همچنین مکانی عالی برای چشیدن غذاهای محلی مانند بستنی زعفرانی، شیرینی گلاب و چای سنتی ایرانی است.

 

اصفهان علاوه بر شگفتی‌های معماری، دارای میراث فرهنگی غنی است که می‌توان از طریق موزه‌ها و گالری‌های آن به بررسی آن پرداخت. کاخ چهل ستون، واقع در باغی زیبا، موزه‌ای است که آثار دوران صفویه را به نمایش می‌گذارد، در حالی که موزه هنرهای معاصر اصفهان آثار مدرن هنرمندان ایرانی را به نمایش می‌گذارد.

 

اصفهان شهر زیبایی، تاریخی و فرهنگی است که بازدیدکنندگان از سراسر جهان را به وجد می آورد. معماری خیره کننده، غذاهای لذیذ و مهمان نوازی گرم آن را به مقصدی تبدیل کرده است که سفر به ایران نباید از دست بدهد.